fbpx

סיעת "חי – חילונים ירוקים" מצטרפת לקואליציה העירונית בת"א. לדיאנסקי יכהן כמשנה וסגן ראש העיר וכן כיו"ר פארק המחזור חירייה. פורז יכהן כיו"ר ועדת ההנחות העירונית

סיעת "חי – חילונים ירוקים" בראשות לדיאנסקי ופורז חתמו ביום 3/6/2024 על הסכם קואליציוני עם "תל אביב 1" סיעתו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי.

במחצית הראשונה של הקדנציה יכהן לדיאנסקי כמשנה לראש העיר ובמחצית השנייה כסגן ראש העיר. בנוסף יכהן כיו"ר פארק המחזור חירייה וכממונה על תחום שיפור פני העיר, בריאות הציבור ותכנון בר קיימא. פורז ייכהן כיו"ר ועדת ההנחות העירונית.

לדיאנסקי, ראש תנועת "חי – חילונים ירוקים": "אלה ימים בהם הקיצוניים והמשיחיים מסכנים את עתידה של ישראל כמדינה דמוקרטית וחופשית. לכן אנחנו, הכוח החילוני הכי משמעותי במועצת עיריית ת"א, לא יכולים להרשות לעצמנו רק לצעוק מהיציע".

"מאוד רציתי שתקום קואליציה ליברלית. הפכתי כל אבן לשם כך שכל הכוחות הליברליים ישתפו פעולה ויכנסו כאיש אחד לקואליציה בתל אביב. זה היה אפשרי וחבל שלא קרה, אבל חייבים להסתכל קדימה ולהביא את מירב ההישגים בהתאם למצב."

"זה לא היה קל, הייתי חייב להחליט בין להמשיך לשבת באופוזיציה ולצעוק לבין לקחת חלק בהנהלת העירייה ולהביא הישגים לציבור שלנו. הצלחנו להגיע להישגים חסרי תקדים בהסכם הקואליציוני, שנאבקנו רבות לקדם", סיכם ראובן לדיאנסקי המשנה לראש העיר.

הנה מספר סעיפים עיקריים מתוך ההסכם הקואליציוני בין סיעת "חי – חילונים ירוקים" לבין תל אביב 1 בראשות חולדאי:

  • יוקם צוות בראשות ראש סיעת חי – חילונים ירוקים, בהשתתפות גורמי מקצוע בעירייה , תושבים, ארגונים רלוונטיים, משפטנים ועוד לבחינת דרכי האכיפה למניעת פעילויות מיסיונריות בקרב קטינים בכניסות לבתי ספר ומוסדות.
  • העירייה לא תאפשר כפייה דתית ו/או פעילות מיסיונרית מטרידה ו/או הדרה של ציבור או קבוצה כלשהי ו/או כל גילוי של גזענות במרחב הציבורי בכלל ובמוסדות החינוך בעיר וסביבתם בפרט ותמנע השתתפות או כניסת גופים הפועלים כנ"ל למוסדותיה.
  • העירייה תפעל להרחבת המענה התחבורתי בשבת בעיר ובמטרופולין באמצעות פרויקט "נעים בסופ"ש" תוך שיתוף פעולה וחלוקת משאבים עם העיריות האחרות שמשתתפות בפרויקט.
  • העירייה תגביר את האכיפה האוסרת על הקמת דוכנים במרחב הציבורי בקרבת מוסדות חינוך, מרכזים קהילתיים או מוסד מוכר אחר אשר משרת קטינים. עם קבלת תלונה על פעילות שכזו, תפעיל העירייה אמצעי אכיפה מיידיים, לרבות מתן קנסות ככל שמאפשר הדין וכן תגביר את האכיפה על מניעת מטרדי רעש באזור בתי הספר.
  • העירייה תמנע הדתה בחינוך הממלכתי ותוודא שבספרי הלימוד בחינוך הממלכתי לא ייכללו במקצועות אזרחיים מסרים דתיים גלויים ו/או נסתרים.
  • העירייה מכירה בזכות שיש לכל אחד ואחת לבחור גם בדרך שייפרד מן העולם ואופן קבורתו. העירייה תבחן את האפשרות להסדרת שירותי קבורה אזרחית ושירותים נוספים עבור תושבי תל אביב ההולכים לעולמם בתחום השיפוט שלה וכן בבתי עלמין ירקון, ברקת ובתי עלמין אזרחיים שכבר פועלים בגוש דן ובשרון.
  • העירייה תפעל ל-100% הפרדה בין תשתיות הביוב לבין תשתיות הניקוז והתיעול בעיר תל אביב-יפו ותפעל על מנת לסייע לרשויות מקומיות בגוש דן בהפרדת תשתיות בתחומן מול משרדי הממשלה במטרה למגר את הגלשת הביוב לתוך הים שלנו.
  • העירייה תפעל לצמצם את כריתות העצים במרחב הציבורי והפרטי בכלל ובהליכי תכנון והיתרים בפרט. עיריית תל אביב תפעל ותסדיר מתן הודעה לציבור על הכוונה לכרות עצים שתאפשר הגשת התנגדויות, בהתאם להוראות החוק.
  • העירייה תמשיך לעודד שתילה משמעותית של עצים במרחב הציבורי (לפחות כ-10,000 עצים בשנה) ותגדיל את ההשקעה בפרויקט שתילת עצים בחצרות בתים משותפים בשיתוף תושבים שמובילה הרשות לאיכות הסביבה וקיימות.
  • העירייה תפעל לפיתוח והרחבת תכניות לימוד בנושאי סובלנות, פלורליזם, דמוקרטיה ושוויון לכל שכבות הגיל בכל בתי הספר בעיר.
  • העירייה תתמוך בתכנית "בתיאבון" לתזונה בריאה ובת-קיימא במערכת החינוך ותתמוך בהסדרת תפריטי מזון בריאים המבוססים על ירקות, קטניות, פירות והפחתת הבשר והחלבונים מהחי.
  • העירייה תבחן תכנון וקידום "מרכז עירוני לטיפול בבעלי חיים" שיחליף את הכלבייה העירונית הישנה. במרכז החדש, מלבד המקלט לבעלי חיים, מרפאה לחיות, חדרי טיפול ומשרדי המחלקה הוטרינית שנמצאים היום ברחוב הוראקנוס. במקום יתקיים טיפול בבני אדם (מכל הגילאים) באמצעות בעלי חיים, חדרי פעילות, הרצאות, כיתות לימוד ועוד.
  • העירייה רואה בהצלת בעלי חיים שנמצאים במרחב הציבורי ובמתן טיפול רפואי להם כערך חשוב והומאני ועל כן תשפר את הטיפול הרפואי שניתן כיום הן בהיבט התקציבי והן בהיבט של נגישות השירות לציבור ושעות הפעילות.
  • העירייה תפעל באמצעות סמכויותיה החוקיות לקביעת איסור אחזקה והצגה של כלבים וחתולים למכירה בחנויות לחיות.
  • העירייה תרחיב את התמיכה בארגונים הפועלים למען בעלי חיים ואיכות הסביבה בעיר וזאת על פי הנהלים העירוניים שמסדירים את התמיכה בעמותות.
  • העירייה תפעל לחיזוק מערך שיתוף הציבור בתהליכי קבלת ההחלטות העירוניות בכלל ובנושאי תכנון ובנייה בפרט.

לרשותכם/ן ההסכם הקואליציוני.

9 תגובות

  1. סוף סוף בשורות טובות מכיוון עיריית ת"א. רוב תודות על ההתגייסות לטובת כולנו!
    עפ"י סעיף 57 שבהסכם (שקיפות, בנושאי תכנון ובנייה) מקווה לקבל תשובה לשאלתי, עליה מסרבים נציגי העירייה לענות זה שנים:
    שיפוץ חזיתות בניינים. תיקונים קוסמטיים בלבד, ללא דאגה לחיזוקים קונסטרוקטוראליים, הוספת ממ"דים וכו', וזאת בתקופה שרעידות אדמה ומלחמות צפויות. הצווים הדרקוניים האלה עולים עשרות אלפי שקלים לכל משפחה, ללא כל תועלת פרטית. למותר לציין שהבניין מתכסה לשלשת עטלפים עוד לפני שהפיגומים מפורקים, ומייד אח"כ כל דירה עושה שימוש אחר בויטרינות היקרות של חזית הבניין (חדר כביסה, מחסן, סלון, מעבדה, משרד…) וממילא לבניין אין כל מראה אחיד.
    אני מציע שבמקום לבזבז כ-50,000 ₪ בכל דירה, כל משפחה תקנה מטפס ב-50 ₪, הצמחים יכסו את חזיתות הבניין באופן אחיד, העיר תהיה יפה ואקולוגית, ואף משפחה לא תיקלע להחזרי חובות מופקעים.
    מצפה לשמוע תשובה עניינית, ושינוי הצווים האכזריים האלה.
    ת ו ד ה
    ובהצלחה בפעילויות המבורכות של ח"י.

  2. שמחתי לקרוא את ההודעה על החיבור שלכם לקואלציה דבר שמביא את דברו של בוכרכם בהצלחה רבה צבי וחיה סיני.

  3. יופי!
    רק אתמול הנכד שלנו, בן עוד מעט 4, הסביר לי איך כשתסתיים המלחמה , ייבנה בית המקדש! המשיח וכו׳
    וזה מה שהבין מהגננת האהובה שלו בגן עירוני…
    בבקשה תעצרו את הפצת הרעיונות המשיחיים🙏🏻🙏🏻🙏🏻

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!