fbpx

לדיאנסקי הביא בפני מועצת עיריית ת"א הצעה לסדר היום שעוסקת בצורך במיגור הפעילות המיסיונרית של סוכני חב"ד בקרב קטינים בכניסות לבתי הספר בעיר.

ראובן לדיאנסקי, חבר מועצת העיר ת"א-יפו וראש סיעת" חי-חילונים ירוקים" העלה בישיבת מועצת עיריית ת"א, שהתקיימה ביום 15/4/2024, הצעה לסדר היום בנושא: "התגברות הפעילות המיסיונרית, ללא דוכן הסברה, של סוכני חב"ד המשדלים קטינים בסמוך לשערי בתי הספר בת"א".

הנה חלק מנאומו של לדיאנסקי במועצת העיר: "לפני כארבע שנים הובלתי את הסדרת האיסור למתן היתרים להקמת דוכני הסברה, לרבות לדוכני תפילין, במרחק של 100 מטר מהכניסה למוסדות חינוך ולמבני ציבור אליהם מגיעים ילדים. הרציונאל היה לא לאפשר פנייה ישירה לקטינים במקומות בהם הם מהווים מעין "קהל שבוי".

אותו רציונאל תקף גם לגבי פעילות מיסיונרית של חב"ד ללא דוכן.

ההורים פשוט אבודים וזועמים מול הפעילות האיטנסיבית, כאשר גם מנהלי בתי הספר חסרי אונים מול התופעה. כל שבוע אני מקבל דיווחים מהורים מכל רחבי העיר שאובדים עצות מול השידול שעושים חב"ד לקטינים.

אני כהורה לא רוצה שאף מבוגר יפנה וישדל את הילדים שלי. לא בענייני דת ולא בעניינים אחרים כשהם נכנסים או יוצאים מבית הספר.

עד שלא תמוגר התופעה על עיריית ת"א להפסיק באופן מיידי כל קשר או פעילות משותפת שמתבצעת עם חב"ד בעיר, להפסיק את מתן האישורים שניתנים להם לפעילות במרחב הציבורי כמו תהלוכות, דוכנים, חגיגות, חנוכיות ועוד.

אין לתת שום תמיכה כספית עירונית לעמותות חב"ד (כיום עוברים עשרות אלפי שקלים לחב"ד) וכמובן לא להקצות מקרקעין, מבנים או מקלטים לעמותות חב"ד ולהפסיק באופן מיידי את הפעילות שלהם שמתקיימת היום בכל המבנים שבבעלות העירייה. רק כך נמגר את התופעה!

אני מכבד את כל הדתות ובטח את היהדות ודורש שיכבדו גם אותנו החילונים. אני וסיעתי "חי – חילוניים ירוקים" לא ניתן בשום אופן להמשך ההפקרות שתפגע בילדים שלנו.

בתום ההצעה ביקש לדיאנסקי לקיים דיון במועצת העיר בסוגייה המטרידה של שידול קטינים ליד בתי הספר.

לתדהמתינו, חברי הקואליצייה, ביניהם חברי סיעת מרצ-חוזה חדש (למעט הדס רגולסקי שנמנעה) הורידו את ההצעה מסדר היום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!