fbpx

משבר האקלים כאן ובגדול. גשמים עזים, שטפונות וקור עז

ימים גשומים מאוד וקרים במיוחד פוקדים את ישראל. משום מה רבים מייחסים את משבר האקלים לעליית הטמפרטורות בכדור הארץ. חשוב להבין כי הגברת הגשמים, השטפונות, הקור, הרוחות ועוד הם חלק מהמשבר הגדול ביותר שפוקד את האנושות כיום.

ראובן לדיאנסקי, חבר מועצת העיר ת"א-יפו ועד לאחרונה סגן ראש העיר הממונה על תחום איכות הסביבה וקיימות: "לפני כשלוש שנים השקתי את התוכנית העירונית להתמודדות עם משבר האקלים. היינו לעיר הראשונה בישראל ובמזרח התיכון שגיבשה תכנית הוליסטית, מקצועית ורצינית שהיא בפני היחידות השונות בעירייה יעדים קונקרטיים לביצוע פעולות קונקרטיות להתמודד עם המשבר בעיר."

התוכנית מגדירה שתי משימות מרכזיות:

  1. ניהול המים – יותר מים עתידים להגיע לעיר באירועי קיצון -מגשמים והצפות, ופחות מים צפויים להגיע בשגרה – בשל ההתחממות וההתאיידות. לכן, באמצעות ניהול נכון של משאב המים, המכוון להכלת המים המגיעים והפנייתם לתשתיות האקולוגיות העירוניות. קבענו בתוכנית כי יש צורך אמיתי בשיפור החלחול הטבעי, שיפור עמידות המערכת האקולוגית החופית והימית, הערכות להצפות מהים וצמצום סיכונים, הערכות להצפות בעיר, חיסכון במים בגינון, במבנים ובתשתיות.
  2. קירור העיר – באמצעות שיפור התשתיות הטבעיות והרחבת ההצללה, ניתן לקרר את העיר באופן שיאפשר חיים נעימים לכלל האוכלוסייה, למרות שינויי האקלים.

"רק אם נגדיל את כוחנו בעירייה מ-2 מנדטים כיום ל-5 מנדטים אחרי הבחירות אוכל לממש את החזון שלי שתוך מספר שנים ת"א תהפוך לאחת הערים המובילות בעולם בתחומי הסביבה, הקיימות והאקלים – כמו פריז, ונקובר וקופנהגן", סיים לדיאנסקי, ראש סיעת "חי – חילונים ירוקים" בעיריית ת"א.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!