fbpx

מרכז הקיימות הראשון של עיריית תל אביב נפתח בדיזנגוף סנטר

פתחנו ביום 29/6/23 את מרכז הקיימות הראשון של עיריית ת"א-יפו במתחם דיזינגוף סנטר אותו יזם והוביל להקמתו ראובן לדיאנסקי בתפקידו כסגן ראש העיר, הממונה על תחום איכות הסביבה, קיימות ושיפור פני העיר.

לדיאנסקי, המועמד לראשות עיריית תל אביב וראש רשימת "חי – חילונים ירוקים": "אני גאה על כך שמהיום והלאה נוכל לשדרג את הפעילות העירונית בתחום הקיימות ושהמקום יהיה בית פעיל ושוקק חיים לאלפי פעילי הסביבה תושבי תל אביב. אני מוביל החזון שתוך מספר שנים ת"א תהפוך לאחת הערים המובילות בעולם בתחום הסביבה והקיימות – כמו פריז, ונקובר וקופנהגן."

מרכז הקיימות העירוני הראשון שנפתח בקניון "דיזנגוף סנטר" משתרע על פני 400 מ"ר ויהווה מוקד מפגש לתושבים, פעילים, ארגונים, סטרטאפים, יזמים פרטיים, איגודים וחברות. המטרה היא להגביר את המודעות הסביבתית ולקדם מיזמים ופעילויות חדשניות ופורצות בדרך להגשמת החזון המקיים והסביבתי.

חבר מועצת העיר לדיאנסקי: "במסגרת המהפך הירוק שאני מוביל בתל אביב, אני גאה להכריז על פתיחת מרכז הקיימות הראשון של תל אביב-יפו. פעלתי בנחישות להגשמת החזון המקיים שלי לאורך כל הקדנציה האחרונה וזאת למרות התנגדויות ומכשולים מבפנים שעימם נאלצתי להתמודד."

עירוניות מקיימת הוא מושג חדשני, שעוסק במגוון רחב של נושאים כמו: היערכות למשבר האקלים, שימוש נכון באמצעי תחבורה מקיימים, בניה ירוקה, ייעול וחיסכון באנרגיה בבניינים פרטיים וציבוריים ובמרחב הציבורי, טיפול בפסולת, הוצאת הכלים החד פעמיים מחיינו, צמצום צריכה, מחזור, שימוש חוזר, העצמת היער העירוני ועוד. בכל אלו ועוד יעסוק מרכז הקיימות. החזון שלי הוא שתל אביב תהפוך תוך מספר שנים להיות לאחת הערים המובילות בעולם בתחומי הסביבה והקיימות – ממש כמו פריז, קופנהגן וונקובר.

מרכז הקיימות מתוכנן להפוך למוקד ידע ופיתוח לעירוניות מקיימת בעיר תל אביב יפו ובישראל , אשר ישאף להתברג ברשימת המרכזים המובילים לחדשנות וקיימות ברמה בינ"ל. המקום ירכז את כלל המומחיות המקצועית בתחום העירוניות המקיימת, בהובלתה של עיריית תל אביב יפו ובשיתוף מוסדות אקדמיים ומחקריים בעיר ובמדינה. המרכז יהווה מוקד מפגש בין גורמים מגוונים העוסקים בנושא מכלל המגזרים – רשויות מקומיות, ממשלה, מגזר פרטי , מגזר שלישי ואקדמיה – לטובת הגברת והעצמת ההשפעה על המרחב הציבורי בארץ והערכות הערים לשינויי האקלים.

כמו כן, ישמש המרכז כחוד חנית בתחום החינוך וההכשרות המקצועיות עבור כלל בעלי העניין. המרכז יהווה פלטפורמה ייחודית ונגישה ליצירת חיבורים עם קהילות תושבים ועסקים בעיר על מנת לשפר את איכות החיים היומיומית באמצעות קידום יוזמות חדשניות ופורצות דרך ומגזרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!