fbpx

ישיבת מעלה אליהו לא תקום בלב שכונה חילונית צפופה בזכות מאבק התושבים ובזכות המאבק הפוליטי שלדיאנסקי הוביל בתוך עיריית ת"א

אחרי שחולדאי התקפל מכוונתו לההעביר את ישיבת מעלה אליהו לאיזור כיכר המדינה החילוני, ביטלה היום (28/6/23) ועדת התכנון העירונית את ההחלטה, שהתקבלה לפני כ-3 חודשים, לאשר את תוכנית העיצוב להקמת בניין בן 7 קומות ברחוב קליי שאמור היה לשמש כישיבה.

חבר מועצת העיר ראובן לדיאנסקי, המועמד לראשות עיריית ת"א -יפו ("חי – חילונים ירוקים") ומי שהוביל את המאבק אומר: "רק בזכות המאבק הציבורי הנחוש של התושבים ובזכות המאבק הפוליטי והתכנוני שהובלתי נגד החלטת ועדת התכנון העירונית להקים את ישיבת מעלה אליהו באיזור כיכר המדינה, הצלחנו לקלקל לחולדאי את "הדיל" שנרקם עם הישיבה החרד"לית מבלי שהתושבים שותפו או ידעו על הנושא."

לדברי לדיאנסקי, בשכונה ובאיזור הנ"ל אין צורך בישיבה. "מדובר בשכונה בעלת ציביון חילוני שאיננה מעוניית ו/או צריכה לקלוט מוסד תורני בסדר גודל כל כך גדול. זהו מאבק ערכי והוא מהווה נקודת ציון בשמירה על תל אביב חילונית", סיכם.

ב-2/4/23 הגיש לדיאנסקי ערעור על אישור ועדת המשנה לתכנון ובנייה בת"א נגד הקמת הבניין הגרנדיוזי, בן 7 קומות, עבור ישיבה אליה יגיעו כ-250 אברכים, עשרות מורים, מדריכים ואנשי מינהלה, אורחים, ספקים ועוד. לדבריו, מדובר בשכונה צפופה שלא תוכל לשרוד את העומס, הרעש, את תנועת הרכבים ועוד. "הדבר היה מביא לפגיעה אנושה באיכות חיי התושבים במקום ואת זה אני לא אאפשר!", טען בערעור.

המועמד לראשות עיריית תל אביב לדיאנסקי: "אני התחייב לא לשקוט עד לגניזתה של התוכנית הגרועה הזו ולוודא שחולדאי לא ידאג להקים את הישיבה בשכונה חילונית אחרת."

לחצו כאן לקריאת הידיעה שהתפרסמה באתר ice ביום 28/6/23,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!