fbpx

חולדאי על לדיאנסקי מוביל המאבק נגד מעלה אליהו: "הוא כמו מירי רגב, פקה פקה". לדיאנסקי: "רק המאבק הביא לכך שחולדאי התקפל מהקמת בניין רחב ידיים לטובת ישיבה בשכונה חילונית וצפופה."

ראובן לדיאנסקי, ראש רשימת "חי – חילונים ירוקים" וסגן ראש העיר ת"א: "כשמדובר בהגנה על החופש של תושבי תל אביב ועל שמירה על החיים הליברליים והחילוניים שלנו – אני לא סופר אף אחד! המשיחיסטים והחרדים יכולים לגדף ולקלל אותי וגם חולדאי יכול לקרוא לעברי "פקה פקה". זה לא מרגש אותי."

ביום 25/5/23 פירסם ישי פרידמן כתבה ב"מקור ראשון" שמתייחסת למאבקים שאני מוביל נגד כפייה דתית, הפרדה בין נשים לגברים במרחב הציבורי, פעילות מיסיונריות של סוכני חב"ד בקרב קטינים, השתלטות חב"ד על המרחב הציבור וכמובן ההתנגדות הנחרצת שלי נגד החלטת עיריית ת"א להקים ישיבה חרד"לית שמקורבת לסמוטריץ' ואבי מעוז ברחוב קליי בעיר.

בעקבות מאבק התושבים והמאבק הפוליטי והתכנוני שהובלתי נגד החלטת העירייה לבנות את ישיבת מעלה אליהו, באיזור כיכר המדינה ובשכונה חילונית וצפופה, חזר חולדאי מתמיכתו בפרויקט ההזוי. מדובר בתכנון שהיה פוגע בציביון החילוני של האיזור ובאיכות החיים של התושבים וזאת לאור עוצמות הבנייה הבלתי הגיוניות שתוכננו.

בישיבת מועצת העיר האחרונה (27/3/23) דרש לדיאנסקי מעל בימת המועצה לשלול את התמיכה הכספית שמעניקה עיריית תל אביב לעמותות של חב"ד בין היתר כי סוכני חב"ד מגיעים לכניסות לבתי ספר ופונים לקטינים כדי שיבצעו פעילויות דתיות.

מתוך הכתבה במקור ראשון: "בשלב מסוים נזף סגן ראש העיר של תל אביב בראש העיר של תל אביב לאחר שקרא בעיתון שלחולדאי אין בעיה עם הנחת תפילין בבתי ספר. "פתאום אני קורא שאתה אומר שגם בתוך בתי ספר ישימו תפילין. אז אני מקבל חום", אמר לדיאנסקי לחולדאי. חולדאי השיב לו ואמר: "תקשיב. אתה יכול עכשיו לעשות כנס בחירות משלך". ובקיצור, חולדאי ביקש לטעון שאלו שמנהלים מאבקים נגד הציבור הדתי בתל אביב הם פופוליסטיים. בשלב מסוים אמר חולדאי ללדיאנסקי שהוא לא פחות ולא יותר "כמו מירי רגב". "אני מירי רגב?! ", נדהם לדיאנסקי.

"יש לך פה מתחת לאף את הדברים האלה", נזעק לדיאנסקי, "ואנחנו לא עושים כלום. אנחנו יודעים לדבר על מה הממשלה צריכה לעשות, אבל פה מתחת לאף אנחנו לא".

בשלב הזה כינה חולדאי את סגנו במילים: "פקה פקה".

וזו תגובת לדיאנסקי, ראש רשימת "חי – חילונים ירוקים בת"א", שמסר לכתבה: "אמשיך להוביל את החזית החילונית-ליברלית בת"א על מנת להגן על החופש של הציבור התל אביבי. אני גאה על כך שרק בזכות מאבק התושבים וההתייצבות שלי, ללא פשרות, נגד הקמת ישיבת מעלה אליהו באיזור כיכר המדינה בת"א חזר בו חולדאי מהתכנית ההזויה להקים מבנה רחב ידיים לטובת ישיבת חרד"לים בשכונה חילונית וצפופה. מתחת לאף מקיימים הגופים המשיחיים בת"א פעולות של הדתה, הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי, כפייה דתית ועוד. בהרבה מן המקרים תוך הסכמה ועצימת עין מצד גורמים בכירים בעיריית ת"א. אני פועל נגד כל הכוחות הקיצוניים בלי מורא ובלי חשש. כל עוד מנהלים את המדינה נתניהו, החרדים והמשיחיסטים המאבק על תל אביב-יפו כעיר ליברלית יימשך בשנים הקרובות. מדובר במאבק ארוך על עתיד העיר. על המשך החיים החופשיים שלנו בשנים הקרובות שמצריך אנרגיות, אומץ וניסיון – ולי יש את כל אלו".

לחצו כאן לקריאת הכתבה שהתפרסמה ב-25/5/23 ב"מקור ראשון"

התמונה: מתוך ישיבת מועצת עיריית תל אביב שהתקיימה ביום 27/3/23.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!