fbpx

מנהיגי ישיבת מעלה אליהו ניסו להקים ישיבה בתוך שכונה חילונית וצפופה בתמיכת גורמים בכירים בעיריית ת"א – הניסיון נחסם בזכות המאבק הציבורי

ראש הישיבה החרד"לית "מעלה אליהו" קיבל ביום 23/5/23 זמן יקר במהדורת החדשות של ערוץ 12. במתק שפתיים, גילגולי עיניים ובאמצעות סיסמאות שחוקות מהלך מקורבו של סמוטריץ' באיזור כיכר המדינה החילוני – מקום בו תושביו לא צריכים ולא מעוניינים בישיבה שתשנה את צביון השכונה – והוא כלל לא מבין, מסכן, מדוע מתנגדים ל"קצת יידישקעאט".

הרב ניסה להתחמק מהתבטאויות קשות וגזעניות של רבניםשהעבירו שיעורים והרצאות בישיבה, נגד חילונים, להט"בים ועוד ודאג לגמד בראיון ליאיר שרקי את עוצמות הבנייה המטורפות שתוכננו בתוך תא השטח הקטן שמאחורי בית הכנסת הקהילתי הותיק שברחוב קליי 7.

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו וראש רשימת "חי – חילונים ירוקים": "אני אסביר לרב, ולמי שצריך, לגבי הסיטואציה – בצורה חד משמעית: אם תוכניתם של אנשי הישיבה, שקיבלו את תמיכת ועדת התכנון העירונית, היתה מתממשת איכות חייהם של התושבים היתה נפגעת באופן אנוש! נקודה! אלמלא התנגדות התושבים, הפעילות הפוליטית שלנו והגשת הערעור על ההחלטה התכנונית היה קם בניין ישיבה רחב ידיים תוך זמן לא רב."

"תכנון הבלהות" למבנה הישיבה כלל הקמת בניין בן 7 קומות בו היו עתידים ללמוד כ-250 כ*אברכים, למקום היו מגיעים עשרות מורים ואנשי צוות מדי יום והמקום היה הופך למאוד פעיל ברוב שעות היום. העומסים, הרעש, הפקקים בשכונה ומטרדים שונים היו הופכים מנת חלקם של התושבים וחייהם לבלתי נסבלים.

לדיאנסקי: "להציג את התושבים כאנשים חשוכים היא מניפולציה זולה שחוטאת למציאות. האמת היחידה היא שבאומץ ובנחישות הם יצאו להגן על איכות החיים שלהם, על צביון החיים החופשי שלהם – ובעצם על העיר והבית שלהם."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!