fbpx

סגן ראש עיריית תל אביב: "עיריית תל אביב יפו כשלה בכל הקשור לישיבת מעלה אליהו"

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו, בטור מיוחד לוואלה 20/5/2023:

זעקת ה"קוזק הנגזל" של אנשי ישיבת מעלה אליהו בתל אביב, שנתמכים על ידי עסקני דת ופוליטיקאים חנפנים לא צריכה לרגש איש.

אנשי "מעלה אליהו" היו אלו שהחליטו לקדם הקמת בניין רחב מימדים עבור ישיבה בתוך שכונה חילונית צפופה שהקהילה שמתגוררת בה איננה מעוניינת בכך.

אם לא די בכך, אז לפני מספר שבועות החליטו אנשי מעלה אליהו לפרסם מנשר בו הם מודיעים שהם "עוברים דירה למשכנם החדש ברחוב קליי 7". וזה כשערעור שהגשתי נגד החלטת ועדת התכנון המקומית לאשר את תכנית העיצוב של הפרויקט תלוי ועומד וכשעדיין לא נבנה הבניין ואין לו אפילו היתר בנייה.

אי אפשר להתעלם מכך שעיריית ת"א וגורמי התכנון שלה כשלו ובגדול בכך שהם הלכו כל הדרך, יד ביד, עם הישיבה והסכימו לנדב להם שטח בבעלות העירייה שמיועד לבניית מבנה ציבור. גורמי העירייה קידמו בלהט את הפרויקט מבלי לשתף את תושבי השכונה ומבלי ליידע על כניסת גורם שישנה את האופי החילוני של האיזור.

כישלון מהדהד נוסף של העירייה טמון בעובדה שתא השטח הקטן ברחוב קליי, בו תוכנן בניין הישיבה, איננו מתאים לעוצמות הבנייה שביקשו לבנות במקום, לאופי הפעילות המתוכננת ולכמות האנשים שהיו צפויים לבקר מדי יום בבניין ובאיזור ובליווי כלי רכב. אין לי ספק שכתוצאה מכך היתה נפגעת גם איכות החיים של התושבים בצורה אנושה.

הניסיון להציג את אלו ששומרים על הציביון הליברלי של איזורים חילוניים בתל אביב ועל איכות החיים שלהם כשונאי יהדות הוא במקרה הטוב פופוליזם זול ובמקרה הרע הסתה משוחררת רסן כלפי תל אביבים שלא מאפשרים לגורמים משיחיים קיצוניים לפעול בשכונות הליברליות של עירנו.

את התוכנית הגרועה להקמת הישיבה ברחוב קליי יש לגנוז ולהוריד אותה לחלוטין מסדר היום. אסור בתכלית האיסור להעביר את התכנון לשכונות חילוניות אחרות בעיר ולהפתיע תושבים בהקמת ישיבה בסמוך לביתם, בניגוד לרצונם ובניגוד לצביון החיים שלהם.

לחצו כאן לקריאת המאמר באתר "וואלה"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!