fbpx

לא נאפשר הקמת ישיבה באיזור כיכר המדינה. זה יפגע בציביון החילוני של האיזור ועוצמות הבנייה המתוכננות יפגעו קשות באיכות חיי התושבים

אין גבול לאחיזת העיניים! ישיבת "מעלה אליהו", שמתכננת להקים על קרקע ציבורית שבבעלות עיריית ת"א, אגף בן 7 קומות לטובת ישיבה ל-250 אברכים באיזור כיכר המדינה יצאה לאחרונה בפרסום שהם "עוברים דירה למשכנם החדש – ברחוב קליי 7 בת"א"!

לפרסום הם מצרפים הדמיה של מבנה בית הכנסת לאחר שיפוץ. פייק ניוז! הפרויקט לא אושר! אין היתר בנייה! המבנה עוד לא שופץ ולא הוקם בניין הישיבה החדש.

העובדות הן שלאחר שתוכנית העיצוב של הפרויקט אושרה בועדת המשנה לתכנון ובנייה דרש ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו וראש רשימת "חי – חילונים ירוקים" לקיים דיון חוזר במליאת הועדה המקומית לתכנון ובנייה והדיון עתיד להתקיים במהלך חודש מאי.

כיום, קיים ברחוב קליי 7 בת"א מבנה בית כנסת בן 2 קומות. מדובר בבית כנסת ותיק שמימדיו דהיום ואופי פעילותו הקהילתית משתלבים בסביבה.

אנשי ישיבת "מעלה אליהו" מבקשים להגדיל את הנפחים בצורה משמעותית באמצעות תוספת אגף חדש למבנה הקיים בחזית האחורית, שפונה לשצ"פ/שב"צ. האגף החדש יהיה בן 5 קומות ובנוסף 2 קומות מרתף. גובה הבניין יהיה 22 מ' כולל מתקנים טכניים על גג המבנה (שווה ל-7.5 קומות מעל פני הקרקע!!!). עוצמת הבנייה המתוכננת היא בלתי סבירה נוכח הצפיפות של האיזור.

בשכונה ובאיזור הנ"ל אין צורך בישיבה! מדובר בשכונה בעלת ציביון חילוני שאיננה מעוניינת ו/או צריכה לקלוט מוסד תורני ועוד בסדר הגודל שמתוכנן.

סגן ראש העיר לדיאנסקי: "שיהיה ברור! אני פועל בנחישות כדי שלא תוקם ישיבה ברחוב קליי! וכך גם מאות מתושבי השכונה שהתאגדו על מנת להיאבק על איכות החיים שלהם ועל ציביון השכונה! ואם בכל זאת תוכנית העיצוב תאושר במליאה הועדה המקומית – אביע את התנגדותי ומחאתי בשלב הוצאת היתר הבנייה ואם יאושר ההיתר אני אערער. ונלך גם לועדה המחוזית לתכנון ובנייה ואם יהיה צורך נגיע גם לבית המשפט!"

"אני משוכנע",קובע לדיאנסקי, "שאחרי הבחירות הקרובות לעירייה (אוקטובר 2023) ובזכות התמיכה הנרחבת שאקבל מהציבור התל אביבי, אוכל להביא לגניזת התוכנית הגרועה הזו ובכך להחזיר את השקט ואיכות החיים לתושבי השכונה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!