fbpx

התנגדות להקמת מבנה ענק לישיבה בה ילמדו כ-250 אברכים באיזור כיכר המדינה. זה יפגע באיכות החיים של התושבים ובצביון החילוני של השכונה

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו וראש רשימת "חי – חילונים ירוקים": "אני מתנגד להקמת ישיבה באיזור כיכר המדינה ולהקמת מבנה חדש בגובה של כ-7 קומות ובו ילמדו כ-250 אברכים. זה לא תואם את האופי החילוני של השכונה ומדובר בבניין גדול מימדים שיפגע באיכות החיים של התושבים – זו שערורייה ואעשה ככל יכולתי לבטל את הגזירה."

כיום קיים במקום בית כנסת ותיק, שמשתלב בסביבה, בן 2 קומות. אתמול (29/3) אישרה ועדת המשנה לתכנון ובנייה בת"א את תוכנית העיצוב של פרויקט גרנדיוזי במסגרתו יוגדלו הנפחים בצורה משמעותית ויתווסף אגף חדש למבנה הקיים בחזית האחורית של בית הכנסת, אשר פונה לגינת פייבל, וישמש כישיבה. מדובר על מבנה בן 5 קומות + 2 קומות מרתף בגובה של 22 מ' כולל מתקנים טכניים על גג המבנה (השווה ל-7.5 קומות!!!).

יום לפני הדיון בועדה, קיבל סגן ראש העיר לדיאנסקי פניות מתושבי האזור על כך שהם מתנגדים לפרויקט המוגזם. הם לא ידעו דבר על הכוונה לאשר את התוכנית לבניית ישיבה ברחוב קליי! איש לא דיבר איתם, לא הציגו בפניהם את התוכניות, לא ניתנה להם אפשרות להסתייג או לבקש תיקונים בתוכנית. מדובר בהליך ציבורי בלתי תקין בעליל – גם אם הכל נעשה באופן חוקי במסגרת תוכנית "צ" (להקמת מבני ציבור בעיר).

"בשכונה ובאזור הנ"ל אין צורך בישיבה!", קובע לדיאנסקי, "מדובר באזור חילוני שאיננו מעוניין או צריך לקלוט אברכים מחוץ לשכונה או מחוץ לעיר – דבר שיעמיס על תשתיות האזור. ישיבה הוא מקום בו מתקיימת פעילות ברוב שעות היום והלילה , יש מטבח ובישולים, אורחים שמגיעים למקום, תנועת רכבים מוגברת כולל משאיות וספקים וגם אם מבטיחים שלא תהיה לינה במקום – לאורך זמן אני לא מאמין לזה. מאות אנשים שיפקדו יום יום את המקום יביאו לכאורה לעומסים מיותרים ולפגיעה בצביון המקום ובאיכות החיים."

לדיאנסקי: "אומר בצורה חד משמעית! גם אם במקום ישיבה, כפי שמתוכנן כעת, היו מתכננים הקמת מעון סטודנטים או מכללה אתאיסטית באותו קנה המידה ובאותן עוצמות בנייה – הייתי מתנגד!"

ראש רשימת "חי – חילונים ירוקים": "אני אמנם לא חבר בועדת המשנה לתכנון ובנייה, אך ניתנה לי על ידי יושב ראש הישיבה עו"ד ליאור שפירא האפשרות לשאת דברים ולנמק את ההתנגדות שלי לפרויקט שלדעתי הוא אסון מבחינה תכנונית ויפגע באופן ממשי באיכות חיי התושבים ובצביון החילוני של השכונה. דרשתי להסיר את הנושא מסדר היום ולהיכנס באופן מיידי לשיח אמיתי עם התושבים. לצערי, הועדה לא קיבלה את דרישתי ואישרה את תוכנית העיצוב."

"בכוונתי לבקש קיום דיון חוזר במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ולהמשיך להילחם נגד התוכנית ולמען צביונה החילוני של השכונה ואיכות החיים של התושבים", סיים ראובן לדיאנסקי.

לחצו כאן לקריאת הידיעה שהתפרסמה ביום 29/3/23 באתר Walla, לחצו כאן לקריאת הידיעה שהתפרסמה ביום 29/3/23 במעריב, לחצו כאן לקריאת הידיעה שהתפרסמה ביום 29/3/23 באתר תל אביב און ליין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!