fbpx

נשים למען האקלים

לפני כשלושה חודשים יצא לדרך המחזור האחרון של התוכנית "נשים למען האקלים" על שם ד"ר שמרית פרקול-פינקל.

ביום שני (20/3) נשא ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב וממונה על תחום איכות הסביבה, קיימות ושיפור פני העיר דברים באירוע הסיום של התוכנית. 12 נשים מצטיינות, יחד עם מנטוריות וליווי של הרשות לאיכות הסביבה וקיימות עבדו על פרויקטים חדשניים ופורצי דרך.

בפני כל הנוכחים באירוע לא היה באמת צורך לשכנע על כך שמשבר האקלים קיים, מוחשי והרסני. בשנים האחרונות, הזניחו ממשלות ישראל את הצורך בהפעלת תוכנית לאומית אמיתית להתמודדות עם סוגיית האקלים, בחקיקת חוק האקלים ובהפניית משאבים.

סגן ראש העיר לדיאנסקי: "אין לי תקווה שמשהו טוב יקרה לסביבה בישראל תחת הממשלה הקיימת! הממשלה הנוכחית עסוקה, לצערי, באינטרסים אישיים וסקטוריאליים צרים של מרכיביה ובהפיכה המשטרית. השרה להגנת הסביבה עידית סילמן עסוקה בלהוביל תוכנית לרחצה בהפרדה מגדרית במעיינות רשות הטבע והגנים. שערורייה שאין כדוגמתה! נאבק נגד כל ניסון לביצוע הפרדה או הדרת נשים – ואם יהיה צורך, אפנה לבג"צ."

לפני כשנתיים, השיקה עיריית תל אביב, את התוכנית העירונית להתמודדות עם משבר האקלים. תוכנית הוליסטית שנכנסה לתוכניות העבודה של היחידות העירוניות, ובעוד מספר חודשים, אנחנו נפרסם גם את תוכנית המיטיגציה במסגרת תוכנית האקלים וכמובן נמשיך להוביל את האג'נדה הסביבתית והמקיימת באופן הרבה יותר משמעותי.

"בהצלחה רבה לכל היזמיות ואני מקווה שהפרויקטים שהן הובילו יגיעו למימוש ויתרמו באופן אמיתי לסביבה, לעיר ולקהילה שלנו", סיים לדיאנסקי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!