fbpx

שבוע צמצום בזבוז מזון בתל אביב

כמות קניות המזון שאנחנו הישראלים עורכים היא לא סבירה. קונים הרבה וזורקים לא מעט לפח הזבל. זה גם מצער ומבזבז וגם מייצר הוצאות כספיות סופר מיותרות.

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו וממונה על תחום איכות הסביבה, קיימות ושיפור פני העיר נשא דברים באירוע קולינרי מקסים בנמל ת"א במסגרת "שבוע צמצום בזבוז מזון" בתל אביב, שהתקיים ביום שני ה-13/3/2023. קבוצת שפים הגישו מאכלים מעולים, על טהרת המזון מן הצומח, שחלקו ניצל מהשלכה לזבל.

סגן ראש העיר לדיאנסקי: "עבור משפחה ישראלית ממוצעת , הוצאה על מזון היא ההוצאה השנייה בגודלה מסך התקציב המשפחתי החודשי. אפשר לאכול טוב, בריא וטרי , לזרוק הרבה פחות מזון וגם לחסוך כמה אלפי שקלים בשנה –זה תלוי בכל אחד מאיתנו."

הרשות לאיכות הסביבה וקיימות מובילה יחד עם תושבים פרויקטים נהדרים להצלת מזון וצמצום בזבוז המזון. ממקררים קהילתיים – הדיזיפריג' ברחוב דיזנגוף, המקרר בשכונת שפירא, המזווה בשכונת כפר שלם, הצלת מזון בשוק הכרמל ועוד פעילויות ברחבי העיר.

לדיאנסקי: "בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל הפעילים המרכזיים שהגיעו אתמול לאירוע ומובילים את הפעילות הקהילתית להצלה ומניעת בזבוז מזון. תודה למור זרביב מנהלת תוכנית המזון אצלנו בעירייה, לנמל תל אביב, לשוק בנמל, לחברת שטראוס ועמותת רובין-פוד."

לחצו כאן לקריאת הידיעה באתר Ice מיום 14/3/23, לחצו כאן לקריאת הידיעה ב"מעריב" מיום 13/3/23

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!