fbpx

פינת החי המרכזית שבפארק הירקון בת"א תיסגר בשבועות הקרובים

בהמשך למאבק ארוך ומורכב של ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עירית ת"א וראש סיעת "חי – חילונים ירוקים", הממונה של תחום איכות הסביבה, קיימות ובעלי חיים בעיר ובתמיכת אלפי תושבי העיר ופעילים למען רווחת בעלי החיים הוחלט הבוקר (14/2/2023) על סגירת פינת החי והעברת בעלי החיים למקומות בטוחים ומתאימים להם.

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית ת"א שיזם ופעל למען סגירת פינת החי אמר: "לאחר מאבק ארוך ועיקש אני שמח ונרגש להודיע כי המכלאה שבפארק הירקון תיסגר בשבועות הקרובים. מדובר בהישג חשוב מאוד והמשך ישיר לפעילותי שכבר צלחה והובילה לפני מספר שנים לסגירת מתחם הצפארי והגן הזואולוגי בדרום ת"א ולשיחרור בעלי החיים מאותם מקומות ומניעת קליטת בעלי חיים חדשים."

בעקבות דיונים שהתקיימו בעיריית ת"א, ביוזמת סגן ראש העיר לדיאנסקי, הוחלט על סגירת המתחם הותיק בו כלואים יעלים, איילים, טווסים, נימיות, ברווזים, יונקים קטנים ועוד אשר ממוקם בשטח פארק הירקון שצמוד לשכונת בבלי.

לדיאנסקי: "במשך שנים נאבקתי, יחד עם תושבים ופעילים על סגירת מכלאות חיות בפארק הירקון. חברת גני יהושע ועיריית ת"א לא צריכות להחזיק מכלאות לחיות. כליאת חיות בכלובים ובמכלאות למען בידורם של בני אדם זה משהו שצריך לעבור מן העולם. אני גאה להוביל לכך שעיריית ת"א היא העיר הידידות ביותר לבעלי חיים בישראל. אני מודה לאלפי התושבים והפעילים שנתנו רוח גבית לסגירת פינת החי ולראש העירייה חולדאי."

הפינוי ייערך בשבועות הקרובים, בשיתוף פעולה של כל הגורמים ובתיאום עם רשות הטבע והגנים. בעלי החיים יועברו למקומות מרווחים, המתאימים לצרכיהם ותוך שמירה על שלומם. לפני כחמש שנים נסגר ופורק ביוזמת לדיאנסקי מתחם הצפארי בפארק הירקון בו הוחזקו במשך כ-23 שנים בעלי חיים ובעיקר בעלי כנף מסוגים שונים ולפני שנים ספורות, נסגר גם הגן הזואולוגי העירוני, בו הוחזקו חיות בר ארץ ישראליות, שהיה ממוקם בדרום העיר.

לחצו כאן לקריאת הידיעה ב-ynet מיום 14/2/2023, לחצו כאן לקריאת הידיעה בישראל היום מיום 14/2/2023, לחצו כאן לקריאת הידיעה ב-Ice מיום 14/2/2023, לחצו כאן להאזנה לראיון עם לדיאנסקי בתוכנית "ירוקות" ברדיו 102fm מיום 16/2/2023

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!