fbpx

מרתון ת"א 2023 יהיה הירוק ביותר עד היום!

בעוד חודש יוזנק מרתון פלייטיקה תל אביב 2023 שיהיה הירוק ביותר עד היום!

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר ת"א-יפו וממונה על תחום איכות הסביבה וקיימות שהוביל לכך שהמרתון יהיה ירוק: "את מה שהתחלנו במרתון 2022 נמשיך השנה באופן הרבה יותר משמעותי. החזון שלי הוא מרתון ירוק על מלא, ללא בקבוקים חד פעמיים, אך בינתיים הגענו בשנה שעברה ובשנה הזו להישג אדיר של הפחתת 75% מבקבוקי המים מפלסטיק לעומת מרתונים קודמים. לאורך כל המסלול יגישו לרצים/ות כוסות שתייה ממוחזרות ובתום המרתון הן יועברו למפעל לטובת הפיכתן לקומפוסט לצרכים חקלאיים."

בנוסף, הבשורה הגדולה של מרתון תל-אביב 2023, היא השתתפות של עמותות סביבתיות במתחמים השונים ולאורך המסלולים שיציגו את מטרתוהין והחזון הירוק מענו הם פועלים.

בדוכני השתייה והאוכל במתחם הכינוס יהיו כלים מתכלים שיועברו לאחר השימוש גם למפעל קומפוסטציה ותהיה הקפדה על אופציות מזון לצמחונים ולטבעונים.

במרתון ת"א 2023 רצי ורצות המרתון יוכלו לוותר על חולצת המרתון. עד כה אלפי הנרשמים בחרו לוותר על החולצה הממותגת החדשה ולהשתמש בחולצה ישנה שלהם. בנוסף, במסגרת פרויקט "תעבירו את זה הלאה", ניתן יהיה לתרום גם השנה בגדי ספורט ישנים שיעברו ניקוי ויימסרו כתרומה למספר עמותות שפועלות בעיר.

השנה תתוגבר כמות פחי המחזור בשטח ותהיה פריסת כוח אדם רחבה יותר שתהיה אחראית על איסוף הפסולת ומיונה.

לא יונפקו חוברות פרסום והסברה מניר. הכל יהיה דיגיטלי בלבד, ערכות הרצים יחולקו בתיקים עשויים מחומר ממוחזר שבתהליך ייצורם לא נעשה שימוש בפלסטיק ואמצעי הפרסום השונים שיתלו במסגרת האירוע ימוחזרו בסיום האירוע כפי שהיה במרתון 2022."

סגן ראש העיר לדיאנסקי: "להפוך מרתון, בו משתתפים כ-40,000 רצים מהארץ ומהעולם, לירוק הוא אתגר ענק. אני גאה על כך שאנחנו בעיריית תל אביב שמנו לעצמנו כמטרה לצמצם בצורה ניכרת את השימוש בפלסטיק חד פעמי במרתון ולהגן על הסביבה. תודה גדולה לרשות הספורט העירונית על הובלת המרתון, לחברת "כפיים" המפיקה את האירוע ולרשות לאיכות הסביבה וקיימות".

לחצו כאן לקריאת הידיעה "ישברו שיאים? כ-40 אלף ספורטאים ירוצו במרתון פלייטיקה תל אביב בחודש הבא" שהתפרסמה ביום 24/1/2023

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!