fbpx

מרכז קיימות ראשון של עיריית תל אביב ייפתח בקרוב בדיזנגוף סנטר!

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו וממונה על תחום איכות הסביבה וקיימות הוביל להקמת מרכז קיימות עירוני ראשון של עיריית ת"א.

לדיאנסקי: “החזון שלי הוא שתוך מספר שנים ת"א תהפוך לאחת הערים המובילות בעולם בתחום הסביבה והקיימות – כמו פריז, ונקובר וקופנהגן."

בשבועות הקרובים ייפתח בקניון "דיזנגוף סנטר" מרכז לעירוניות מקיימת, שישתרע על פני 400 מ"ר ויהווה מוקד מפגש לתושבים, פעילים, ארגונים, סטרטאפים, יזמים פרטיים, איגודים וחברות.

סגן ראש העיר לדיאנסקי: "כממונה על תחום איכות הסביבה וקיימות בעיריית תל אביב אני ממשיך להוביל את המהפך הירוק בתל אביב וגאה להכריז על כך שבקרוב נפתח את מרכז הקיימות הראשון של עיריית תל אביב.

עירוניות מקיימת הוא מושג חדשני שעוסק במגוון רחב של נושאים כמו: היערכות למשבר האקלים, שימוש נכון באמצעי תחבורה מקיימים, בניה ירוקה, ייעול וחיסכון באנרגיה בבניינים פרטיים וציבוריים ובמרחב הציבורי, טיפול בפסולת, הוצאת הכלים החד פעמיים מחיינו, צמצום צריכה, מחזור, שימוש חוזר, העצמת היער העירוני ועוד. – בכל אלו ועוד יעסוק מרכז הקיימות.

מרכז הקיימות מתוכנן להפוך למוקד ידע ופיתוח לעירוניות מקיימת בעיר תל אביב יפו ובישראל, אשר ישאף להתברג ברשימת המרכזים המובילים לחדשנות וקיימות ברמה בינ"ל.

המקום ירכז את כלל המומחיות המקצועית בתחום העירוניות המקיימת, בהובלתה של עיריית תל אביב יפו ובשיתוף מוסדות אקדמיים ומחקריים בעיר ובמדינה. המרכז יפעל לרישות בין גורמים מגוונים העוסקים בנושא מכלל המגזרים – רשויות מקומיות, ממשלה, מגזר פרטי , מגזר שלישי ואקדמיה – לטובת הגברת והעצמת ההשפעה על המרחב הציבורי בארץ והערכות הערים לשינויי האקלים.

המרכז ישמש גם כחוד חנית בתחום החינוך וההכשרות המקצועיות עבור כלל בעלי העניין. המרכז יהווה פלטפורמה ייחודית ונגישה ליצירת חיבורים עם קהילות תושבים ועסקים בעיר על מנת לשפר את איכות החיים היומיומית באמצעות קידום יוזמות חדשניות ופורצות דרך ומגזרים.

הרשות המצוינת לאיכות הסביבה וקיימות בעיריית ת"א תוביל את הפעילות החשובה במרכז הקיימות. תודה למנכ"ל העירייה ולאגף הנכסים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!