fbpx

מסיבות זה ממש אחלה! מטרדי רעש – ממש לא!

בסוף השבוע האחרון של שנת 2022 התקיימה מסיבה ענקית, לרגל השנה החדשה, באקספו ת"א (מרכז הירידים) שנמשכה יומיים לתוך ליל הסילבסטר.

בערב השנה האזרחית החדשה, אומנם לא קיימת הגבלה לגבי שעות הרעש אך בהחלט קיימת הגבלה לגבי עצמת הדציבלים. תושבי שכונות מעוז אביב, הדר יוסף, נאת אפקה א' והאיזור חווים מטרדי רעש קשים ובלתי סבירים מאירועים שמתקיימים באיזור מגוריהם (שיא השיאים היה בליל יום העצמאות האחרון של רעש מטורף ממסיבה שהתקיימה בפארק הירקון – וזה לא יקרה שוב!).

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו וממונה על תחום איכות הסביבה, קיימות ושיפור פני העיר פנה לפני מספר ימים למנכ"לית האקספו וביקש להקפיד מאוד על הדציבלים. בתשובה שהתקבלה נמסר ע"י האקספו כי המסיבות הקרובות ילוו ע"י מודד רעש, שיינטר את רמות הרעש בשכונות הסמוכות, ויוודא כי המסיבה תתקיים תוך שמירה על כל הוראות הדין הרלבנטיות ובכלל זאת גם הוראות חוק עזר לתל אביב-יפו (מניעת רעש), תשמ"ג-1982.

סגן ראש העיר לדיאנסקי: "פנייתי זו היא המשך ישיר לטיפול שלי, שהחל לפני מספר חודשים, בעקבות פניות מתושבים ובשיתוף פעולה עם תושבות/ים איכפתניקיות/ם שמתגוררים בסמוך לפארק הירקון, מרכז הירידים, היכל שלמה וכו' אשר סובלים ממטרדי רעש שנובעים מאירועים גדולים שמתקיימים באיזור במשך כל השנה."

לדיאנסקי דרש ממנכ"ל העירייה וממנכ"לי היכלי הספורט, אקספו ת"א וגני יהושע:

  1. להקפיד על כך שאירועים אשר מתקיימים בשעות הערב והלילה יסתיימו עד השעה 23:00 לכל היותר (ישנם מספר ימים בשנה ללא הגבלת שעה) ותוך הקפדה ברורה על אי חריגה מעוצמות הרעש המקסימליות המותרות בתקן ובתקנות למשך כל שעות האירוע
  2. מתן מענה הולם לפניות תושבים במהלך האירוע, הדרכת מוקד 106 לקראת כל אירוע ורישום כל התלונות שמגיעות מהציבור בזמן אירוע על מטרדים.
  3. פניות תושבים למוקד בתלונה על עוצמות רעש חריגות יופנו באופן מיידי לבדיקת המנהל הבכיר ביותר של אותו גוף עירוני אשר אחראי על האירוע אשר ידאג לקיים באופן מידי בדיקה מקצועית של יועץ אקוסטיקה שיועסק על ידי אותו גוף עירוני ויבדוק את עוצמות ובהתאם לכך ינחו את מפיקי האירוע לפעול בהתאם.
  4. אכיפת הסדרי החנייה בתוך השכונות לקראת ובזמן האירועים, לרבות חיוב המארגנים להקצאת סדרנים שיוודאו כי החנייה מתבצעת כחוק וכן לפעול למניעת צפירות אשר מהוות מטרד רעש נוסף לציבור.

לסיום קבע לדיאנסקי: "אני בעד לשמוח ומאוד תומך בקיום הופעות, מסיבות ואירועים במרחב הציבורי. ישנם רבים שנהנים מכך וביניהם גם אנייחד עם זאת, יש ליצור איזון בין צרכי הציבור השונים שמצד אחד מאפשרת קיום אירועים ומצד שני שומרת על רמת דציבלים שפויה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!