fbpx

דרישה מיזמים – לאפשר חלחול אפקטיבי ושתילה משמעותית של עצים וצמחיה במגרשים המיועדים לבנייה

"בנייה ירוקה צריכה להיות סטנדרט הבנייה שבונים בעיר תל אביב-יפו!" דברים אלו אמר ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר ת"א-יפו בפני משתתפי הפאנל שהוקדש לבניה ירוקה בכנס "עיר הנדל"ן 2022" שהתקיים ביום 6/12/2022 באילת.

בנייה ירוקה אינה יקרה יותר מבנייה רגילה והיא נחוצה כסטנדרט בנייה במציאות האקלימית של היום. מדובר בקדמה, בחדשנות, בשמירה על הסביבה ועל איכות החיים שלנו התושבים.

סגן ראש העיר לדיאנסקי: "כממונה על תחומי איכות הסביבה, קיימות ושיפור פני העיר, אני פועל על מנת לממש את החזון והצורך בבנייה ירוקה במוסדות התכנון ובקרב יזמים. אחד האתגרים המרכזיים הוא מתן אפשרות אמיתית של חלחול מי נגר ושתילת צמחייה ועצים וזאת על ידי השארת שטחי אדמה פנויים – לא בנויים, לא מבוטנים ולא מרוצפים."

"בהקשר זה", אומר לדיאנסקי "אני פועל לשינוי ההנחיות בתחום התכנון והבנייה בת"א שכיום קובעות השארת 15% שטח פנוי מבנייה בפרויקטים של בינוי. זה מעט מדי ויש להגדיל את השטח הפנוי לחלחול ולצמחייה ל-25%. בשורה זו יכולה לאתגר את היזמים, שלרוב מנסים לבנות על כל שטח המגרש על מנת לצמצם עלויות בניה, שגם הם מודעים למשבר האקלים שמאיים כולנו. לכן, מוכרחים להטמיע את הצורך בבנייה הרבה יותר ידידותית לסביבה, עם שימוש באנרגיות ירוקות, בשילוב חומרים ידידותיים לסביבה ובסטנדרטים הכי גבוהים שניתן."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!