fbpx

תגידו מברוכ לעיר שזכתה בתואר הממחזרת ביותר גם לשנת 2022!

היום (8.12) חל יום המיחזור בישראל! ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו וממונה על תחום איכות הסביבה וקיימות: "אני גאה על כך שתושבי העיר ופעילותינו בעירייה הביאו לכך שתל אביב-יפו זכתה, זו פעם שנייה ברציפות, בראש דירוג הערים הגדולות הממחזרות בישראל וזאת על פי המדד של תאגיד המחזור "תמיר".

השינוי מתחיל מאדם בודד אחד, מזוג חברים, מתא משפחתי, מהורה וילד. לפעמים זה מבלבל ולשנות הרגלים לוקח זמן, אבל אין ברירה אחרת, אנו בעיצומה של מהפיכת המיחזור ואני משוכנע שביחד: העירייה, התושבים והמגזר העסקי יגבירו את המיחזור בעיר.

גם השנה נאספו ברחבי העיר מעל 100 טון פסולת למיחזור שהופרדו על ידי תושבים ועסקים. בשנים האחרונות עשינו בעיר קפיצה משמעותית בתחום: הכפלנו את כמות הפחים- נכון להיום יש לנו כ- 21,000 פחים ברחבי העיר. הוספנו מוקדים למיחזור של אריזות, נייר, טקסטיל, קרטון, בקבוקי פלסטיק, אריזות זכוכית, פסולת אלקטרונית ואורגנית.

סגן ראש העיר לדיאנסקי: "יעדים רבים עוד לפנינו, כמו הסדרת תשתיות מחזור ליד הבית של כל תושבי העיר, פינוי ואיסוף יעיל של זרמי המיחזור, שיתוף פעולה עם המגזר העסקי ועם הגופים הגדולים שנמצאים בעיר והסדרת מרכזי מחזור במרחב הציבורי לטובת כולם לרבות המבקרים בעיר."

"תושבי תל אביב, הפרס הזה הוא בשבילכם ובזכותכם! בזכות ההירתמות, האכפתיות והחינוך! תודה לעבודתם החשובה של אנשי אגף התברואה וניהול פסולת (תודה מיוחדת ליהורם אלקובי וטלי שגב-פריילך), לרשות לאיכות סביבה וקיימות על פעולות ההסברה והחינוך שהם מבצעים ולתאגיד מיחזור האריזות תמיר על שיתוף הפעולה המלא.", מסכם לדיאנסקי.

אם שכחתם, אין בעיה. הנה תזכורת קטנה לסוגי הפחים וסוגי הפסולת המיועדת :

פח כתום – לאריזות פלסטיק, אריזות מתכת, קרטוני משקה ושקיות ניילון.
פח כחול – נייר, עיתונים וקרטון דק.
פח ירוק – לאשפה שאינה שייכת לפחים אחרים.
פח סגול – אריזות זכוכית, צנצנות קפה, בקבוקי שמן זית, צנצנות בקבוקי בושם וכדומה.
מתקני מחזור טקסטיל – בגדים, מצעים ותיקים.
קרטוניה – קרטונים, אריזות קרטון עבה.
מתקני מחזור פסולת אלקטרונית – סוללות, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!