fbpx

סגן ראש העיר לדיאנסקי: "בניה ירוקה צריכה להיות סטנדרט הבנייה שבונים בעיר תל אביב-יפו!"

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו וממונה על תחום איכות הסביבה וקיימות: "אני שמח שכיום יש הבנה מצד הציבור שמדובר בנושא חשוב שתורם לסביבה ומביא לחסכון בחשמל ובמים למשל. אנחנו גם צריכים לנפץ את האגדה שבנייה ירוקה היא יקרה יותר מבנייה רגילה. על פי הנתונים שבידי העלות לבנייה של מטר מרובע שטח עיקרי בבנייה רגילה היא 5,271 ₪ לעומת 4,906 ש"ח בבנייה ירוקה.

בשבוע שעבר הציג סגן ראש העיר לדיאנסקי בפני חברי המועצה הישראלית לבנייה ירוקה את שדרוג מדיניות הבנייה הירוקה בתל אביב-יפו כפי שאושרה בועדה המקומית לתכנון ובנייה לפני כ-4 חודשים.

במסגרת העדכון הועלו הסטנדרטים בצורה משמעותית ונקבעה דרישה של 3 כוכבים בבניית רבי קומות למגורים מעל 16 קומות, לבנייני משרדים ותיירות (מעל 10,000 מ"ר), לבניינים מעל 40 קומות תידרש עמידה בדירוג LEED Platinum ועוד. עדיין יש לשפר את רמת הבנייה הירוקה של מבני ציבור שעלתה ל-2 כוכבים ועל פי לדיאנסקי האתגר הוא להגיע ל-3 כוכבים ועל כך עובדים כעת. שופרה גם הדרישות לניהול מי נגר עילי. לדיאנסקי: "אני פועל להגדלת השטח הפנוי במגרש המיועד לבנייה מ-15% (כפי שאנו דורשים היום) ל-25% משטח המגרש במטרה לאפשר חלחול אפקטיבי ולשתילה משמעותית של עצים וצמחייה".

במסגרת המדיניות המעודכנת נדרשת התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים ועל פי המדיניות החדשה תסופק עמדת טעינה לרכב חשמלי ל-15% לפחות מסך כל מקומות החניה. המדיניות מקדמת הכנת תשתית לייצור אנרגיה על הגגות וליעילות אנרגטית גבוהה יותר באמצעות העלאת הדירוג האנרגטי לבנייני מגורים ותיירות. כמו כן, הושם על השולחן הצורך בחסכון בצריכת מים ונקבע שבבנייני משרדים ובנייני אכסון תיירותי מעל 20,000 מ"ר תותקן מערכת מים נאספים למטרות גינון, כיבוי אש והדחת אסלות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!