fbpx

כל חופי ת"א-יפו, המרינה ונמל יפו קיבלו את תו האיכות "הדגל הכחול"

54 חופים מ-11 רשויות מקומיות קיבלו היום את ה"דגל הכחול" שהינו תו איכות סביבתי בינלאומי לחופי ים אשר ניתן ע"י הקרן לחינוך סביבתי FEE.

סגן ראש העיר תל אביב והממונה על תחום איכות הסביבה וקיימות ראובן לדיאנסקי אמר בטקס שהתקיים בחוף הצוק בת"א כי: "חוף הים הוא חלק מרכזי מההווי ומה- DNA של העיר תל אביב-יפו ושל כל עיר הנושקת לים. תפקידנו הוא לשמור על החופים, על מי הים, על אוצרות הטבע, על הסביבה הימית ובעלי החיים – עבור תושבינו וגם עבור הדורות הבאים."

את תכנית "הדגל הכחול" מובילה עמותת Ecoocean ובטקס השתתפו נציגים מעכו, קריית ים , חיפה , חוף הכרמל , נתניה , הרצליה, ראשון לציון, אשדוד, אשקלון, אילת וכמובן תל אביב-יפו שבכל 13 החופים המוכרזים שלה, במרינה ובנמל יפו מתנופפים ה"דגל הכחול".

לדיאנסקי הוסיף עוד כי: "אחד האתגרים המשמעותיים שעומדים בפנינו הוא הוצאת הכלים החד פעמיים מחופי הים שלנו. הכלים החד פעמיים ושקיות הניילון מהווים כ-70% מהפסולת בחופי תל אביב והם פוגעים בסביבה, בבריאות הציבור ובבעלי החיים."

עם פתיחת עונת הרחצה הנוכחית התחלנו בת"א להיערך לחופי ים ללא חד פעמי. התחלנו בקמפיין הסברה "די עם החד פעמי בחופים" שבמסגרתו אנחנו נסביר את חשיבות הוצאת הכלים החד פעמיים מהחופים, נפרט את הנזק שהם גורמים, ניידע את המתרחצים על האיסורים ונגייס את הציבור לנושא. גם תשתיות המחזור יתוגברו, זכייני המסעדות יערכו בהתאם עם כלים רב פעמיים ועוד. בעתיד אם יהיה צורך גם נבצע אכיפ

סגן ראש העיר לדיאנסקי הודה בנאומו למנהלים ולעובדים באגף החופים של עיריית תל אביב על עבודתם ומסירותם וליחידות השונות בעירייה כמו אגף שפ"ע, הרשות לאיכות הסביבה וקיימות, אגף התברואה וחברת אתרים על פועלם למען הניקיון והטיפוח של החופים שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!