איגוד ערים דן לתברואה, בשיתוף ורידיס, יזם והוביל את המושב המקצועי בנושא "מי ינהל את משק הפסולת בישראל" בכנס MUNIEXPO שהתקיים ביום 23/6/26 בתל אביב.
המושב שהיה בסימן "60 שנה לאיגוד ערים דן לתברואה" ביקש לבחון את מצב משק הפסולת בישראל והיבטים שונים בהקשר לרפורמה עליה שוקד צוות בינמשרדי בכל סוגיית הטיפול בפסולת בישראל.

את המושב פתח ראובן לדיאנסקי, יו"ר איגוד ערים דן לתברואה ומשנה לראש העיר ת"א-יפו שאמר כי: "אם לא יגדילו את המטמנות הישנות ולא יקימו מטמנות חדשות לא יהיה לאן לפנות את הפסולת מהעיריות והתוצאה עלולה להיות פגיעה ישירה באיכות החיים, בבריאות התושבים וביכולת של הרשויות המקומיות לספק את אחד השירותים הבסיסיים והחיוניים ביותר שהציבור זכאי לו."
לדיאנסקי אמר עוד כי: "ממשלת ישראל חייבת להקים מטה ביצועי בהובלת המשרד להגנת הסביבה בו יטלו חלק כל השחקנים הרלוונטיים כמו רמ"י, משרד האוצר, מינהל התכנון וכו' לצורך הקמת מתקני השבה בכל רחבי מדינת ישראל. משק הפסולת היום נמצא במצב קשה מאוד. משמעות הדבר היא איום ממשי על יכולתה של המדינה לספק פתרון קצה אמין לפסולת. אני קורא לרשויות הנוגעות בדבר ובראשן המשרד להגנת הסביבה לקדם פתרונות מיידיים להטמנה!"
"השלטון המקומי חייב להיות גורם בעל השפעה בכל גוף שיוקם לניהול משק הפסולת הישראלי! אני אומר בגאווה למובילי הרפורמה: קחו את המודל של איגוד ערים דן לתברואה – חירייה, שעובד בהצלחה מרובה כבר 60 שנים ומשתפר כל הזמן – והעתיקו אותו", קבע לדיאנסקי יו"ר חירייה.

במושב השתתפו גם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ יצחק קרויזר, ראש מועצת שוהם דפנה רבינוביץ, עידו מור ממשרד האוצר, הילה אקרמן מנהלת אגף הקיימות במרכז השלטון האיזורי וערן ספיר מנכ"ל ורידיס איכות הסביבה וגיל ליבנה – מנכ"ל האיגוד הנחה.