fbpx

סגן ראש העיר לדיאנסקי בישיבת ועדת המשנה של הכנסת לעניין השפעת הסביבה והאקלים על בריאות הציבור

ממשלת ישראל חייבת להתעורר ולהשקיע משאבים בסוגיית משבר האקלים❗ מספיק עם מדיניות אי לקיחת אחריות בנושא והעברת הכדור לרשויות המקומיות, המדינה צריכה לתת לרשויות גב חקיקתי וגב כלכלי❗" את הדברים האלה אמר סגן ראש עיריית תל אביב-יפו ראובן לדיאנסקי ביום שני (20/12) בישיבת ועדת המשנה של הכנסת לעניין השפעת הסביבה והאקלים על בריאות הציבור בראשות ח"כ אלון טל.

לדיאנסקי: "לפני למעלה משנה תל אביב-יפו הפכה לעיר הראשונה בישראל שהשיקה תכנית עירונית הוליסטית להתמודדות עם משבר האקלים. אחד הדברים החזקים בתוכנית זה גם שהיחידות העירונית כמו מנהל השירותים החברתיים נכנסו לתוך בניית התוכנית, דיברו על כך קודם לכן שיש אוכלוסיות פגיעות בעיר שיסבלו כתוצאה מזה תהיה התחממות או התקררות, אנחנו מכירים את המושג עוני אנרגטי, שהרבה מאוד תושבים קשיי יום וכאלה שנמצאים באוכלוסיות פגיעות יצטרכו להחליט האם לחמם את הבית למשל או לקנות תרופות? האם לקרר את הבית בקיץ או לקנות תרופות ומזון, לכן אנחנו גם בהקשר הזה שמו דגש בתוכנית. יש לנו שתי תוכניות שעוסקות במזון מקיים ובריא הרבה יותר- "אפשריבריא" ו"בתאבון"."

"מדינת ישראל, ממשלת ישראל צריכה גם לחוקק חוק מתאים בתחום האקלים, להקצות משאבים לרשויות המקומיות בעניין הזה וליצור איזה שהוא מערך מחייב ולא וולונטרי כדי שגם הרשויות יעסקו בזה, אבל גם המדינה במסגרת המשרדים השונים, שמענו פה כל כך הרבה משרדים שבסופו של דבר אף אחד לא מוביל את זה בצורה עיקשת קדימה והממשלה היא זו שצריכה להוביל את העניין הזה."

לדבריו המלאים של סגן ראש העיר לדיאנסקי לחצ/י כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!