fbpx

לא להדתה בחינוך הממלכתי בתל אביב-יפו

תכנית לחיזוק לימודי המורשת והתרבות היהודית ישראלית במערכת החינוך הממלכתית יהודית בעיר תל אביב-יפו. זוהי ההצעה לסדר שהעלה אמש (8/8/22) יו"ר הסיעה החרדית-דתית "מאמינים" סגן רה"ע חיים גורן בישיבת מועצת עיריית תל אביב.

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב ויו"ר סיעת "חי – חילונים ירוקים": "אנחנו יודעים איך זה מתחיל. תמיד בהצעה תמימה וזה מסתיים בפעולות הדתה בתוך החינוך הממלכתי-חילוני. עד היום אנו צריכים להתמודד עם החדרת העמותות הדתיות ועם הניסיונות הבלתי פוסקים של גרעינים תורניים ורבני חב"ד לחדור לתוך  מערכת החינוך הממלכתית ולהטמיע עוד לימודי ותכני דת."

לדיאנסקי אמר מעל בימת מועצת העיר שיש להתעסק קודם כל בהטמעת לימודי ליבה בבתי ספר דתיים וחרדים ובלימוד דמוקרטיה, שוויון מגדרי, עידוד חשיבה ביקורתית- מדעית, תוכניות נגד גזענות, הכרות עם הקהילה הגאה ועם מסגרות של משפחות חדשות. לדיאנסקי הוסיף כי בחינוך הממלכתי אין מחסור אלא לימוד יתר של תכנים ומקצועות הקשורים ליהדות. גם על חשבון מקצועות לימוד כמו אומנות ומדעי הרוח שנדחקו כמעט לגמרי ממערכת הלימודים.

מקצוע תרבות יהודית ישראלית נכנס לפני מספר שנים למערכת החינוך כמקצוע ליבה בכיתות א-ט ונלמד בממוצע בהיקף של שש שעות שבועיות בכל שנה בממלכתי ביסודי ובחט"ב. בנוסף, יש תכנים שמהדהדים את הדת והאמונה משולבים מעל ומעבר במקצועות כמו עברית, שפה, מפתח הלב ועוד. בשנים האחרונות פורסמו מאות דוגמאות המעידות על חילחול של תכנים כאלה לכל המקצועות אפילו לספרי הלימוד בתחומי המדעים.

בסוף דבריו ביקש יו"ר סיעת "חי – חילונים ירוקים" ראובן לדיאנסקי להסיר את הנושא מסדר היום.

7 חברים (אברהם פורז, מיטל להבי, אייל אקרמן, חן אריאלי, אמיר בדראן, מוריה שלומות ולדיאנסקי) תמכו בהצעתו של לדיאנסקי להסיר מסדר היום מול 11 שביקשו להעביר את ההצעה לועדת החינוך.

לדיאנסקי: "נמשיך לשמור על האינטרסים של הציבור החילוני והחופשי בתל אביב-יפו!"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!