fbpx

תל אביב לא צריכה רב עיר

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא פתח בהליך בחירת רב לתל אביב. ראובן לדיאנסקי סגן ראש העיר ת"א-יפו ויו"ר סיעת "חי – חילונים ירוקים": "סיעתי מתנגדת למינוי רבנים לעיר. מדובר בתפקיד לא רלוונטי שנגוע בפוליטיזציה. חבל על המשאבים והכספים שיכולים להיות מופנים לנושאים חשובים יותר כמו לקשישים, חינוך, רווחה ואיכות הסביבה. סגן שר הדתות מנסה לבצע מחטף פוליטי ולמנות רב לעיר. גם את המועצה הדתית צריך לסגור ושהשירותים ינתנו ע"י עיריית ת"א".

ביום 7/6/22 הודיע סגן השר לענייני דתות ח"כ מתן כהנא בכתב לרבנים הראשיים, הרב יוסף והרב לאו, כי בכוונתו להקים ועדת בחירות לבחירת רב מקומי בתל אביב וביקש לקבל את התייחסותם בכתב לא יאוחר מיום 14.6.2022. ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב ויו"ר סיעת "חי – חילונים ירוקים": "מזה חמש שנים שבתל אביב-יפו אין רבנים ראשיים והציבור הדתי בעיר מסתדר מצוין. מדובר בתפקיד מיותר ולא רלוונטי שנגוע בפוליטיזציה. כמה מתושבי העיר יודעים בכלל מיהו רב העיר ומה תפקידו? כמה שמעו לעצתו? התשובה היא כנראה קרובה לאפס. אני מתנגד למינוי רב ראשי לתל אביב. חבל על המשאבים והכספים שיכולים להיות מופנים לנושאים חשובים יותר כמו לקשישים, חינוך, רווחה ואיכות הסביבה. גם את המועצה הדתית צריך לסגור ולהעביר לעיריית ת"א את האחריות על השירותים לציבור הדתי."

לדיאנסקי מסיים ואומר כי: "סגן השר כהנא ממפלגת ימינה מנסה לבצע מחטף פוליטי והוא פעול למינוי רב ראשי לעיר תל אביב בזמן שהממשלה הנוכחית נאבקת על מנת לשרוד. תמוה בעיניי שניתן לרבנים ראשיים טווח זמן מינימלי של 7 ימים בקושי על מנת להתייחס לסוגיית מינוי רב בתל אביב. בנוסף אני סבור שהסמכות בעניין נתונה לשר ולא לסגן שר."

לידיעה ב"ישראל היום" לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!