fbpx

אושר בועדת המשנה לתכנון ובנייה מדיניות מתקדמת לבנייה ירוקה בתל אביב

השבוע (16/3) אושרה בועדת המשנה לתכנון ובנייה מדיניות מתקדמת לבנייה ירוקה בתל אביב! כסגן ראש העיר הממונה על תחום איכות הסביבה וקיימות אני סבור שמדובר בצעד פורץ דרך וחשוב שיהיה לו המשך! בשנים האחרונות התגברה מאוד המודעות לנושא בנייה ירוקה בישראל, התקן לבנייה ירוקה מתעדכן, קיימים יועצי בנייה ירוקה ותקנות בנייה ירוקה הפכו גם לתקן מחייב. חשוב ביותר להטמיע עקרונות של יעילות אנרגטית וייצור אנרגיה, של אפשרויות חלחול מי נגר וחיסכון במים, של עצים וצמחייה במגרשים, של בנייה בחומרים ידידותיים לסביבה ועוד. מדובר בנושא שמהווה נדבך משמעותי ביכולת שלנו להתמודד באמת עם משבר האקלים ולממש את התכנית העירונית שלנו בנושא.

היום בועדת המשנה לתכנון ובנייה עודכנה המדיניות שלנו בעיריית תל אביב בכל הקשור לבנייה ירוקה – בנייה בת קיימא. ישנן בשורות משמעותיות במדיניות כמו קביעת רמת leed platinum לפי התקן האמריקאי לבנייה ירוקה (4-5 כוכבים לפי התקן הישראלי 5281) למגדלים בני 40 קומות ומעלה, רמת 3 כוכבי בנייה ירוקה לפי התקן הישראלי 5281 לבנייני רב קומות שמעל 16 קומות ולמשרדים ומלונאות שמעל 10,000 מ"ר. העלינו את הסטנדרט לגבי בניינים עד 15, למשרדים עד 10,000 מ"ר, מסחר מעל 1,000 מ"ר ותיירות עד 10,000 מ"ר לשני כוכבים (מכוכב 1 בעבר).

גם בכל הקשור למבני ציבור ישנה התקדמות מסוימת מ-1 כוכב ל-2 כוכבי בנייה ירוקה אך בעיניי זה לא מספיק. סוכם על פי הצעתי כי בחודשים הקרובים תיעשה עבודה מקצועית בנושא במטרה לבחון תקן 3 כוכבים למבני ציבור. העבודה בנושא תיעשה בחודשים הקרובים ואני אלווה את הנושא מקרוב. אני מבקש להודות לד"ר בועז קידר מנהל תכנון בר קיימא בעיריית ת"א ולאדריכלית לד"ר קרן מיטרני על העבודה המקצועית והחשובה שלהם וכן ליואב דוד אדריכל העיר ולאודי כרמלי מהנדס העיר על התמיכה המקצועית.

לחצ/י כאן לכתבות בנושא באתר גלובס, דה מרקר ו- tlvonline

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!